Frågor och svar2018-01-31T10:10:24+00:00

Snabblänkar till arrangemangsspecifika produkter
Loppis
Välkomstmässan

Allmänna frågor

Vilka betalalternativ finns det?
Kan jag betala med Swish?
Vad har ni för Swish nummer?
Vad är Swish?
Vad har Umeå studentkår för organisationsnummer?
Ångerrätt och reklamation, hur funkar det?
Är priserna inkl. eller exkl moms?
Bankgiro, hur fungerar det?
Vilket bankgironummer har ni?
Jag kan inte betala via internetbanken!

Vilka betalalternativ finns det?
Du kan betala via Swish med din telefon
Du kan betala via bankgiro via din internetbank eller ett besök på banken.
Du kan betala med bankkort

Kan jag betala med Swish?
Ja, du kan betala med Swish.

Vad har ni för Swish nummer?
Du behöver inte mata in något nummer. Vi kontaktar din swish-app via det telefonnummer du matar in på beställningen. En betalruta dyker upp när du öppnar swish-appen. Betalmottagare är Umeå studentkår.

Vad är Swish?
Swish är ett samarbete mellan de största bankerna i Sverige. Kolla in getswish.se

Hjälp?, Jag blir förflyttad när jag klickar på länkarna!
Vi kommer att samla alla typer produkter under ett tak. ”Taket” är vår huvudwebbplats umeastudentkar.se. Så du behöver inte vara orolig 🙂

Bankgiro, hur fungerar det?
Du kan betala ditt bord via bankgiro. Du lägger i det antal bord/vilka loppistillfällen du vill ha. I kassa-utcheckningen väljer du ”bankgiro”. Detta innebär att du får en räkning till din inkorg. Den måste betalas innan vi skickar ut din produkt eller du hämtar ut din produkt i kårexpeditionen. Om du har köpt plats till ett arrangemang måste den betalas 1 vecka innan

Vilket bankgironummer har ni?
Vi har Swedbank och bankgironummer 201-5865

Jag kan inte betala via internetbanken!
Se till så att ni är i ”betala räkning”-avdelningen i er internetbank. På samma ställe som när ni t.ex. betalar en faktura till Telia. Det går inte betala till bankgiro via banköverföring.

Vad har Umeå studentkår för organisationsnummer?
Umeå studentkår har organisationsnummer 894000-4305. Fullständiga organisationsuppgifter hittar du här

Ångerrätt och reklamation, hur funkar det?
Du kan ångra din platssbokning fram till 5 dagar innan loppis äger rum. Hantering av detta sker via info@campusloppis.se. Om du vill reklamera din plats skall detta ske under evenemanget .
Övriga produkter har du 14 dagars ångerrätt och reklamation. Hantering av detta sker via info@campusloppis.se.

Är priserna inkl. eller exkl moms?
I och med att Umeå studentkår är en ideell förening behöver kåren inte lägga till moms. Umeå studentkår är moms-befriade.

 

Arrangemangsspecifika frågor

Loppis

 

Var ligger Lindellhallen?
Lindellhallen ligger invid Umeå universitets bibliotek och campusdammen.

Lindellhallen

Vilken adress har Lindellhallen?
Biblioteksgränd 6, 907 36 Umeå

När får jag komma och sätta upp mitt bord?
Du kan komma kl 10 då vi öppnar dörrarna för utställarna. Det vill säga två timmar innan besökarna kommer

När kommer besökarna?
Loppisarna öppnar kl. 12 och slutar kl 15. De mest inbitna loppis-folket köar från kl 11.30 (men kommer inte in förren kl 12), merparten kommer under de första två timmarna. Sista timmen får man fler kvalitativa möten och kan sälja mer till enskilda besökare då det är mindre hetsigt.

Hur mycket kan jag förvänta mig sälja för?
Det finns naturligtvis inget bra svar på det. Något man kan tänka på när man packar sina lådor är om man själv skulle kunna köpa saken. Om så är det värt att plocka med. Om det är en kantstött blomvas tidigt 1990-tal så kanske det inte kommer att sälja. Allt som är helt och rent går att sälja.

Hur många brukar det komma?
Vi brukar räkna hur många som kommer. Vi ser en tendens att det är fler som kommer i början av terminerna (ca 1200 besökare) medan resterande loppistillfällen har en stadig kundbas på ca 800 besökare. Fast det finns alltid möjlighet att göra fynd oavsett tid på terminen!

Kan jag lämna mina saker som jag inte vill ha med hem?
en halv timme innan stängning kommer Myrorna med en stor lastbil. Ni kan själva lasta på era saker som ni vill skänka. Återbruk är det bästa!

Kan jag ta med egna bord?
Nej, tyvärr får du inte ta med dig egna bord.

Finns det klädställningar på plats
Nej.

Jag vill ha större plats, funkar storleken small?
Nej. Om du vill ha en klädställning eller några större kartonger föreslår vi att du väljer något av alternativen large eller x-large.

Hur stora är borden?
Hur stora bord du får beror på vilket loppispaket du väljer, se varje produkt för speifikation (länk)

Varför betalar icke kårmedlemmar mer för sitt bord?
Umeå studentkår är arrangör och gör det bästa för sina medlemmar. Studenter i allmänhet lever på lån och inte har så mycket över till annat efter att att hyran, maten och månadens kurslitteratur är betald.

Finns det trappor som försvårar införsel av gods?
Nej, inga trappor eller dylikt. Enkelt och smidigt.

Är Lindellhallen handikappanpassad?
Ja, stora ytor och enkelt att nå handikapptoaletter.

Kommer fika att finnas?
Det finns ett café som drivs av GN catering som ligger benäget på våning 2..

Kan jag sälja mat, liknande ett café?
Nej, tyvärr inte. Umeå studentkår tjänar knappt på att arrangera Loppis. Den inkomstbringande delen kommer från vår fikaförsäljning. Men du kan sälja förpackad mat där syftet är att maten ska ätas hemma.

Kan jag sälja kaffe?
Nej

Kan jag sälja förpackad mat/fikabröd?
Ja, om syftet är att maten ska ätas hemma.

Parkering, finns det?
Det finns stora parkeringar utanför Lindellhallen. För försäljare, tänk på att flytta era bilar lite längre bort för att ge plats till våra besökare.

Är det gratis att parkera?
Ja

Är det någon entréavgift?
Nej. Alla dina loppis-pengar går till schyssta loppisfynd!

Kan jag inte betala på plats?
Nej. För att administrationen ska gå rätt till har vi valt att använda oss av en webbshoplösning.

Jag vill ha tillbaka mina pengar!
Du kan avboka ditt bord upp till en vecka innan loppisen. Hela din summa återbetalas inom en vecka. Maila här

Hur mycket kostar ett bord?
Våra priser börjar på 140kr om du är medlem i någon av universitetets tre kårer, 200kr om du inte är medlem. Det största bordet kostar

Jag har fortfarande frågor!
Maila info@campusloppis.se eller ring Henrik Bjelkstål, 072-341 59 04

Har ni pensionärsrabatt?
Ja. använd rabattkoden som kårmedlemmar använder. Koden står på varje produktsida.

Jag är medlem i en annan studentkår än Umeå studentkår. Får jag rabatt?
Ja visst! Även om du är med i NTK, UMS eller SHS så visar du att du vill stötta studentkåren.

Välkomstmässan

Välkomstmässan arrangeras av Umeå studentkår för Umeå universitets nya som nuvarande studenter. Mässan hålls i Lindellhallen som ligger centralt belägen invid universitetsbiblioteket och campusdammen.

Varför kostar det pengar att vara med?
Vi lägger ned mycket arbetstid och det kostar pengar till att skapa dagen. Vi har tre olika nivåer på avgifter beroende vilken typ av organisation du tillhör.

Vi är en ideell förening, vad tycker ni att vi ska betala?
Vi rekommenderar att etablerade föreningar betalar 500kr.

Vi driver ett företag. Hur mycket ska vi betala?
Värdera hur mycket marknadsföring ni får ut av att stå på en mässa där ett par 1000 studenter cirkulerar.  Vi tar ut en avgift på 5000kr.

Vi är en nystartad ideell förening, hur mycket ska vi betala?
Hör av er till oss så ser vi hur vi ska lösa det. Henrik Bjelkstål, 070-308 72 11

Vi vill inte betala via bank- eller kreditkort!
Vi har gjort så att det finns ett alternativ att betala via bankgiro. Pengarna måste vi ha minst tre dagar innan mässan. Välj vilken typ av organisation ni är, fyll i kontaktinfo, när ni kommer ner till betalinformation väljer ni ”Bankgiro”.

Vad är ert bankgiro-nummer?
201-5865, Swedbank

Vi har valt bankgiro och genomfört ordern och vi har fått ett orderkvitto. Gäller detta som att ordern är betald?
Nej. När vi har fått betalningen registrerad skickar vi ut ett mail som är ert kvitto. Epostrubriken är ”ordern genomförd”.

Kan jag betala med Swish?
Ja, du kan betala med Swish.

Vad har ni för Swish nummer?
Fakturan kopplas direkt till det angivna mobilnumret på din order. När du öppnar swish på din telefon dyker en betalruta upp med betalinformation till Umeå studentkår samt den summa du ska betala.

Vad är Swish?
Swish är ett samarbete mellan de största bankerna i Sverige. Kolla in getswish.se

Hur blir vi samarbetsparters med Umeå studentkår?
Kontakta henrik.bjelkstal@umeastudentkar.se

Hur marknadsförs Välkomstmässan?
Välkomstmässan kommer att annonseras via toalettpratare, affischer, epostutskick och flyers.

Vart ligger Lindellhallen?
Se karta

Hur får jag mer information?
Någon vecka innan välkomstmässan kommer ett blad med detaljerad information och karta över mässområdet. Om du vill ha mer information än det som finns här eller i ”produktbeskrivningen” så kan ni kontakta Henrik Bjelkstål, henrik.bjelkstal@umeastudentkar.se, 072-341 59 04 eller ansvarig för medlemsnytta, medlemsnytta@umeastudentkar.se, Michele Cicchetti, 070-686 90 10.

0

Your Cart